کارت ورود دیجیتال مالزی (MDAC) چیست؟
اگر برای اولین بار هست که به مالزی سفر می کنید، بخوانید !
MDAC چیست ؟
مالزی به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در آسیا، همیشه در تلاش برای بهبود تجربه مسافران خود بوده است. این کشور با اجرای سیستم جدیدی به نام کارت ورود دیجیتال مالزی (به انگلیسی: Malaysia digital entry card) یا به اختصار (MDAC)، گامی بزرگ در جهت دیجیتال کردن سیستم مهاجرت خود برداشته است. در این سیستم جدید، مسافران خارجی ملزم به تکمیل فرم آنلاین MDAC میکند.
کارت ورود دیجیتال مالزی یا MDAC
این سیستم که از اول دسامبر 2023 آغاز شده است، گامی بزرگ در جهت دیجیتال سازی سیستم مهاجرت مالزی برداشته است و تمامی مسافران خارجی که قصد اخذ ویزای مالزی را دارند، ملزم به تکمیل فرم آنلاین MDAC حداقل سه روز قبل از ورود به مالزی میکند.
شهروندان ده کشور جهان از جمله استرالیا، برونئی، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند، عربستان سعودی، سنگاپور، آمریکا و انگلستان، در صورت ارسال کارت MDAC، میتوانند از مزایای استفاده از گیت خودکار در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بهرهمند شوند.
افرادی که نیاز به MDAC ندارند
1. افراد مقیم مالزی
2. دارندگان سیستم تاییدیه مهاجرت خودکار مالزی (MACS)
3. افرادی که از بدون داشتن مجوز تاییدیه مهاجرت به مالزی از طریق سنگاپور، وارد مالزی میشوند.
شرایط ورود به مالزی با کارت دیجیتال MDAC
1. یکی از شرایط مهم برای ورود به مالزی با کارت دیجیتال این است که افراد باید پاسپورت و فرم MDAC خود را در بدو ورود به افسر مهاجرت نشان دهند.
2. افراد از 10 کشور (استرالیا، برونئی، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند، عربستان سعودی، سنگاپور، آمریکا و انگلستان) واجد شرایط استفاده از گیت خودکار در هنگام ورود و خروج به/از ترمینال 1 یا ترمینال 2 فرودگاه بین المللی کوالالامپور خواهند بود.
3. برای استفاده از گیتهای خودکار در تاییدیه مهاجرت در فرودگاه کوالالامپور، تمام افراد باید پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماه داشته باشند.
سفر اولی ها بدانید
اگر اولین سفرتان به مالزی هست، نمیتوانید از گیت خودکار استفاده کنید!
در اولین سفر، باید فرم MDAC خود را 3 روز قبل از رسیدن ثبت کنید و سپس برای ثبت نام و تاییدیه پاسپورت خود، باید از طریق پیشخوان به صورت دستی توسط پرسنل مهاجرت اقدام کنید.
پس از ثبت نام موفق در سفرهای بعدی میتوانید از گیت خودکار بهرهمند شوید. به عبارت دیگر اگر اولین باری است که به مالزی سفر میکنید، باید از روند سنتی ورود به کشور استفاده نمایید؛ اما پس از آن با استفاده از سیستم MDAC، میتوانید از فرآیند سریع و راحت ورود به کشور برخودار شوید.
با توجه به راهاندازی گیتهای اتوماتیک بدون نیاز به حضور افسر برای برخی اتباع در فرودگاههای مالزی، توجه داشته باشید که پاسپورت ایرانیان همچنان باید توسط افسر فرودگاه بررسی و مهر شود. بنابراین، حتماً دقت کنید که به اشتباه از این گیتها وارد خاک مالزی نشوید.
چرا باید کارت ورود MDAC بگیریم ؟
کارت ورود دیجیتال مالزی به عنوان یک ابزار کنترلی برای دولت مالزی عمل میکند که به آنها امکان میدهد تا اطلاعات مربوط به مسافران خارجی را قبل از ورود آنها به کشور بدست آورند. این سیستم به دولت مالزی کمک میکند تا بتواند بر جریان ورود و خروج مسافران نظارت کند و همچنین از ورود افرادی که ممکن است به امنیت کشور تهدید ایجاد کنند، جلوگیری کند، علاوه بر این، این سیستم به مسافران اجازه میدهد تا فرآیند ورود به کشور را سریعتر و راحتتر انجام دهند.
فرم اطلاعات مسافر
1. نام
2. ملیت
3. شماره پاسپورت
4. تاریخ انقضای پاسپورت
5. آدرس ایمیل
6. شماره تلفن
7. تاریخ ورود و خروج از مالزی
در این فرم به مسافران اعلام میشود که سفر آنها به مالزی باید حداقل سه روز بعد از تاریخ تکمیل فرم باشد و باید تاریخ ورود به مالزی، تاریخ خروج از مالزی، نحوه سفر به مالزی (هوایی یا زمینی) و همچنین آخرین کشوری که قبل از ورود به مالزی ترک میکنند را وارد کنند.
لینک ثبت نام MDAC مالزی
از طریق لینک زیر می توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز ، برای صدور MDAC اقدام کنید:
https://imigresen-online.imi.gov.my/mdac/main?registerMain
در ادامه مطالب به نحوه صحیح پر کردن فرم MDAC جهت ورود به مالزی خواهیم پرداخت.